Relaxen

17 augustus 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

In het Florida-boekje stonden nog allerlei bezienswaardigheden, maar na weken in een hoog tempo nieuwe indrukken opdoen, zijn we er snel uit: we gaan niets meer bekijken, we gaan gewoon relaxen.

Maar goed, zaterdagmorgen regende het pijpenstelen, toen het overging in miezeren, besloten we toch fietsen van het hotel te lenen, voor een tochtje langs de Miami Beach. Na het bereiken van het uiterste punt van Miami Beach, was het wel weer genoeg en gingen we terug richting het hotel.

's Middags was het weer zonnig en nestelden we ons aan het zwembad, al snel leek het wel een kermis; bij de buren was blijkbaar een party aan de gang, muziek keihard en knallende waterkanonnen als extra vertier. Hierdoor moest het volume rond ons zwembad ook wat omhoog, kortom een swingende herrie. Niek raakte verkikkerd ... op Pinas, Pina Colade. Zo erg dat hij ze zelf ging bestellen aan de bar: 'a Pina colade please', waarop de jongedame achter de bar aan hem vroeg 'virgin?'. 'Huh', wat een vraag. Waarop de barjuffrouw zei: 'I mean, without alcohol?'. Aha, 'yes' zei Niek.

Zondagavond was het droog, eindelijk een wandeling over de Ocean Drive - de beroemdste straat van Miami – de straat om te zien en gezien te worden. Niek heeft het geheugen van zijn telefoon volgeschoten met foto van auto's, de ene nog coolere dan de ander. Huub heeft nog even een offerte opgevraagd om een dagje een Audi R8 te huren, koste slechts 900 dollar, viel mee in vergelijking met Lamborghini Huracan die voor een dagje $1800 koste. Ons antwoord per mail: 'Bedankt voor het aanbod, maar we hadden inmiddels andere plannen gemaakt', haha.

Nu is het maandagmiddag, we genieten nog even van de laatste uren hier. Morgen pakken we de koffers weer in en vliegen we in ruim 11 uur terug naar Schiphol.

En daarmee komt dan een eind aan een vakantie - die voor ons gevoel wel drie maanden heeft geduurd - terwijl we minder dan 4 weken geleden op onze eerste bestemming, New York, zijn aangekomen. Gisteren tijdens het eten heeft ieder aangegeven wat zijn of haar top 3 van deze vakantie was. Al snel bleek het onmogelijk de top tot drie te beperken en bleek dat we zoveel hebben gezien en meegemaakt. Maar het meest indrukwekkende is toch geweest, dat we deze reis samen met zijn vieren, hebben meegemaakt; een aaneenschakeling van herinneringen om nooit meer te vergeten. Voor ons staat vast dat we nog eens terug 'moeten', naar de West kust, maar zeker ook naar een aantal plaatsen die tijdens we deze reis hebben bezocht.

Dit was het laatste reisverslag, de details en nog veel meer foto's volgen als we weer thuis zijn